Hírek
2020. Július 30. 15:01, csütörtök |
Sport
Forrás: Hajósi Miklós
Rally: Szabó Krisztián: Elsőre egy fantasztikus negyedik hely

Csomós Mixi és Nagy Attila sokakat meglepve berobbant az R5-ös autók élmezőnyébe a Salgó Rallye-n. Az East Motorsport Kft csapatvezetője, Szabó Krisztián foglalta össze a versenyüket.
Nagyon várta már a csapat és a fiúk is, hogy elrajtoljon a 2020-as versenyszezon. Mivel telt a Salgó Rallye előtti időszak?
Kisebb teszteket iktattunk be Mixiék felkészülési programjába, két alkalommal is edzhettek a srácok. Egy Rally3-as sprintverseny, valamint egy kb. 40 kilométeres teszt jelentette nekik az autós felkészülést. Az első éles bevetés előtti napok természetesen a csapatnál is fokozott izgalommal teltek, hiszen végre a „nagyok” között versenyezhettünk, ahová gyerek kora óta vágyik az ember... Teljesen más most a helyzetünk, mint az elmúlt években. Kis létszámú saját csapatként nagyon összeszedetten kell készülnünk minden téren, mindenről magunknak kell gondoskodnunk.
Miután megérkeztetek Salgótarjánba megkezdődtek az átvételek és a pályabejárás. Ezek után hogyan alakult a verseny a páros számára?
A pénteki megérkezésünkkor egyből láthattuk, hogy több, mint változatosak lesznek a futamon a körülmények. A fiúk azt tapasztalták a gyorsaságik feltérképezésekor, hogy nem éppen ideális, pályaautózásra kell készülniük, esélyes volt, hogy a hosszú, szorospataki pálya, valamint a gumitaktika fogja eldönteni a verseny végkimenetelét. Sokakhoz hasonlóan mi is a 26 kilométeres pályára választottunk gumikat, aztán ha szerencséje volt az embernek, akkor a másik két gyorsaságira volt két alkalmas pótkerék. Sokat gondolkodtunk és variáltunk, de utólag azt mondhatom, hogy jó döntéseket sikerült meghoznia a csapatnak. A Hankook abroncsok pedig bizonyították, hogy mostoha körülmények között és defektveszélyes helyzetekben is remekül helytállnak. Összességében jól sikerült a versenyünk. Pláne annak fényében, hogy a nevezési listán csaknem harminc R5-ös autó szerepelt, amelyeknek a volánjánál sokszoros lengyel, szlovák és magyar bajnokok is ültek. Nagy dolognak tartom és bizakodásra ad okot, hogy egy ilyen illusztris társaságban tudtak a srácok kétszer is abszolút második időt autózni a szakaszokon, a verseny végén pedig az összetett negyedik helyén intették le őket. Első nekifutásra, rutintalanul, kis csapatként, ekkora nevek között, ez egy fantasztikus eredmény.
Nagy volt az öröm a célban?
Természetesen igen, de miután mindenki hazatért szerdáig nem is beszéltünk egymással. Mindenki próbálta a maga módján feldolgozni a sikert. Aztán nekiláttunk, hogy elemezzük a szakaszokon készült felvételeket, találtunk még elhagyott másodperceket. Láttunk még némi bizonytalanságot a féktávokon és a kanyarokban, de azt gondolom, hogy ez a kilométerek gyűjtésével majd simulni fog és tovább tud gyorsulni Csomós Mixi és Nagy Attila a Skoda Fabia R5-el.
Már Miskolcon ez lesz a feladat?
Igen, nagyon készülünk a soron következő miskolci futamra. Az autó gyakorlatilag karc és technikai hibáktól mentesen abszolválta a Salgó Rallye-t, egyetlen matrica sérült meg a lökhárító sarkán. Remélem ettől nagyobb gondunk soha nem lesz, mert így nem azt kell számolgatni, hogy menni az anyagi kár, hanem önfeledten tudunk örülni a szép eredménynek. A miskolci pályákat ismerjük, szeretjük, tavaly is mentek már rajta a fiúk, és nagyon szeretnénk, ha tisztességesen állnának helyt a Skodájukkal.
Egyre inkább feszültségkeltőnek érezzük a hazai rallyesportban azt, hogy a futamok előtti tiltott pályabejárás aggasztó méreteket ölt. Ez már nem is rallye, hanem közelít pályaautózáshoz, annyira ismerősek egyeseknek a gyorsasági szakaszok. Ezzel az a baj, hogy aki nem megy bele ebbe a játékba, csak a megengedett három alkalommal megy végig - az engedélyezett időben - a szakaszokon, az nagyon lemarad a versenyen. Mi nem szeretnénk ebben részt venni, és nagyon örülnénk annak, ha érdemi lépések történnének az illegális tréningezések kordában tartására, illetve visszaszorítására.
Ígérjük, hogy mi ott leszünk a következő futamon is és egy alapos, de a szabályok adta keretek közötti itinerírás után, augusztusban is 100%-os erőbedobással támadunk.
Köszönjük együttműködő partnereinknek:
East Motorsport Kft, CIKS Kft, ZÉG Kft, AURUM FRONS GRAND KFT, Északmagyar Téglaipari Kft, BAZ Express Csomag Logisztika Hungary Kft, Magyar Trans Kft, Heda-Sped Kft, Tau-Trade Bt, SFT Spannsysteme Kft, Épgép-Komplex Kft, Alu Casting Support Kft, Progast Kft, Por + Fém Kft, Sárospatak Város Önkormányzata, BIGPUSH Kft, Tiger Tools Kft, Juhász Média Kft, MUT Hungária Kft, ÁZRÁ Kft, ASAP Hungária Kft, Lotte Kft, RSZ- Kő Kft, HANKOOK Racing Tires-RTH Versenyabroncs Kft, MOL Racing Kft.
Rallye2.hu – Salánki Gábor
Ezek érdekelhetnek még
2025. Április 27. 08:45, vasárnap | Sport
Spanyol Király Kupa - Hosszabbítás után győzte le a Barcelona a Real Madridot
A Barcelona nyerte a labdarúgó Spanyol Király Kupáját, amelynek szombati fináléjában hosszabbítás után 3-2-re legyőzte a Real Madridot. A katalánok fennállásuk során a 32. alkalommal hódították el a trófeát.
2025. Április 27. 08:45, vasárnap | Sport
Öttusa vk - Gulyás Michelle aranyérmes
Gulyás Michelle kiegyensúlyozott, magas szintű versenyzéssel aranyérmet nyert az öttusázók budapesti világkupaviadalán. Bauer Blanka ötödik, Guzi Blanka nyolcadik, Eszes Noémi 12., Mészáros Emma 13. lett.
2025. Április 25. 18:45, péntek | Sport
Dobogós évkezdés a Red Bull Ringen!
Végre elindult az idei szezon is, erős év elé néznek a Kermor Motorsport versenyzői. Histo Cup szezonnyitó verseny 2025.
2025. Április 25. 18:39, péntek | Sport
Beni és Ákos a Slovak Karting Centerben
A CEE második fordulóján Vida Beni és Madaras Ákos képviselte a Kermor Motorsportot.