Városlista
2025. április 27, vasárnap - Zita

Hírek

2023. Április 13. 08:41, csütörtök | Sport

Fehérvári murvaságok!

Fehérvári murvaságok!

Beszélgetés Gerevics Dominikkal a Székesfehérvár rally után.


Dominik GT - Bán Viktor
Székesfehérvár Rally 2023
GR Motorsport Kft.
Peugeot 208 Rally4


Egy héttel a Székesfehérváron rendezett ORB1-es futam után, hogy érzed magad? Mit sikerült megvalósítani a kitűzött célokból az első rally1-es versenyeden?
- Számomra ez egy nagyon fontos verseny volt, hiszen tavaly rally2-ben mentem pár versenyt. Indultam a ZEG Rally Show-n, de murvás versenyen még nem vettem részt. Kiemelt figyelmet kellett fordítani arra, hogy megismerhessem a pályákat, elindulhassak, és tapasztalatot szerezhessek. Nekem nagyon fontos volt, hogy befejezzem a versenyt. A kitűzött célokat úgy érzem sikerült teljesíteni, értékes tapasztalatokat gyűjtöttem, és célba értünk.

Nehéznek érezted a veszprémi pályákat? Milyen tapasztalatokat szereztél pontosan?
- A veszprémi pályák véleményem szerint egyáltalán nem barátságosak. Aki először megy itt, mint én, annak meg különösen nem. Nagyon sokféle felület, meg terepviszony van, és az időjárás is nagyon változékony volt. A verseny előtti napokban többször esett az eső, sőt pénteken és szombaton éjszaka szakadt. A földesebb felületeken saras, csúszós volt napközben is. A Tésen rendezett gyorsot nagyon vártam, mert régebbi videók alapján technikás jó pályának tűnt. A nyomvonal valóban jó, ugyanakkor a felülete annyira csúszott, hogy az átlagsebesség, ha jól emlékszem, 70 alatt volt valamivel. Összegezve: voltak részek, amiken rendkívül élvezetes volt autózni. Más részeken, csak ismerkedés, és a határok feszegetése jutott. Szeretem, tetszik! Külön szót is alkottam a murván történtekre, ez lett a "murvaságok". Ugyanakkor nagyon sajnálom az autókat, hiszen egy ilyen versenyen rengeteget kap a futómű, a karosszéria, és nagy terhelésnek van kitéve az összes alkatrész.
Nekünk most az volt a fontos, hogy végig tudjunk menni az összes pályán. Bármi történt volna az első gyorsokon, várhattam volna megint egy évet, hogy tapasztalatot szerezhessek. Utólag visszagondolva, túlzottan elspóroltam az összes gyorsot, a kitűzött cél érdekében. A versenyen kapott két defekt közül a második a lehető legrosszabbkor jött, mert az utolsó gyorson egész jó volt a tempóm. Ott lehetett volna egy jó szakaszeredmény. De sajnos a defekt és a kerékcsere miatt, értékes perceket veszítettünk. Annyi élmény és újdonság volt a Fehérvár Rallyn, hogy reggelig mesélhetném. Most először ugrattam, ami ugyancsak nagy élmény volt. A városi gyorson spórolni kellett a murva gumikkal. Az iszkai gyorson kőszáli kecskeként ugráltam a sziklákon. Ez volt az első négynapos versenyem. A célba érés pillanatában lement a négynapos teher a vállamról, hogy mi lesz, ha nem fejezzük be az első ORB futamomat. Megvan a tapasztalat, amiért jöttünk, és azt tovább visszük.

Mit csinálnál másképp, ha a most meglévő tapasztalatoddal újra futhatnád a Fehérvár Rallyt?
- Többet gyakorolnék a verseny előtt, mert a mostani kettő defekt megértette velem, hogy időt kell szánni olyan dolgokra, mint pl. a kerékcsere teljes folyamatának gyakorlása. Természetesen a már megszerzett tudással a birtokomban, sokkal bátrabban mernék menni minden felületen. A murván való versenyzés nagy kihívás mindenkinek. Azt gondolom, még 3-4 murva versenyre biztosan szükségem van ahhoz, hogy eredményes lehessek. Tavaly a Zemplén Rallyn ültem először Peugeot 208 R4-ben. Most megint olyan érzés volt, mintha először ülnék benne. Murva szettel teljesen más az autó, konkrétan mintha másik versenyautóban ülnél. Egészen furcsa érzés volt aszfalton menni a murvára szerelt autóval. Nagyobb hangsúlyt kell fektetnem az autó megismerésére. Megtörtént ezen a versenyen, hogy lefulladt az autó, és sok időbe telt újra indítani, mert nem tudtam, hogy az als-t le kell kapcsolni újra indításkor.

Azt már említettük, hogy rally1-ben folytatod pályafutásod, de arról még nem beszéltünk, hogy a nívós Peugeot Kupába neveztetek be. Hogy éled meg, hogy 18 évesen egy gyári versenyautóban, egy olyan kupasorozatban indulsz, ami több országban is jelen van?
- 18 évesen tényleg nagyszerű érzés egy ilyen kupában részt venni. Örülök, hogy minden kritériumnak meg tudtunk felelni. Kicsit egyedül érzem magam, hisz mindenki idősebb nálam, Dorkát kivéve. Dorka és én képviseljük a legfiatalabb generációt a licences régi versenyzők között.
Örülök neki, hogy mindketten tudtuk teljesíteni ezt a rendkívül nehéz versenyt. Nagyon várom a Salgó Rally-t, ahol folytatódhat a tanulási folyamat.

Mit vársz ettől az évtől, melyik versenyt várod a legjobban?
- A tavalyi rally2-es év után, az idén is rengeteget kell tanulni és fejlődni. Remélem, lesznek jó részeredmények idén. Vár még ránk a Veszprém Rally, ami szintén murvás lesz. Abban bízom, hogy ott már tudunk gyorsulni magunkhoz képest, de kevésnek érzem még a meglévő murva kilométert. A Győr Rallyt nagyon várom, mivel teljesen új helyszín, és addigra már túl leszünk két aszfaltos futamon.

Hogy érzed, megkapsz-e minden segítséget a fejlődésedhez?
- Ez egy érdekes kérdés. A legnagyobb szükség arra lenne, hogy minél többet tudjak menni a versenyautóval, amit az anyagiak és a magyarországi lehetőségek erősen bekorlátoznak. Ha minden verseny előtt tudnék menni 2-300 tesztkilométert, valószínűleg hamarabb fel tudnék zárkózni a mezőnyhöz. Magyarországon sajnos nincsenek erre alkalmas rally tesztpályák, a közutak lezárása, pedig nagyon körülményes és drága. Apa és anya minden segítséget megad számomra. Tudom, hogy attól boldogok igazán, ha én is az vagyok. Jó úgy versenyezni egyébként, hogy az ő részükről nincs elvárás az eredményeket illetően. Berényi Lacival túl vagyunk már a második versenyen. Úgy érzem, náluk megvan az a szakmai háttér, ami szükséges a fejlődésemhez, és később akár az eredményes versenyzéshez is. Sokat jelent nekem, hogy Viktor ül a jobb1-ben. A három verseny alatt egyértelműen megmutatkozik az az óriási tapasztalat, és a biztos tudás, aminek birtokában van. Már az első versenyen is megvolt a hihetetlen összhang, mostanra pedig már vakon bízok benne. Fehérvár előtt többször beszéltem Ifj. Tóth Jánossal, aki szintén sok értékes tanácsot adott.

Hogyan készülsz a Salgó Rallyra? Van e kedvenc szakaszod?
- Középiskolai tanulmányaim végén járok, készülök az érettségire. Kevesebb időm van most a versenyzéssel foglalkozni, de járok a Fit4Race edzéseire és egy tesztet mindenképpen szeretnénk a Salgó Rally előtt. Várom a versenyt, egy újabb kaland a Peugeot-val, és Vityával. Ezeket a szakaszokat sem ismerem, hisz itt sem versenyeztem még. Anno voltam Bútor Robi tesztjén nézőként. Nagyon tetszett a ceredi szakasz, remélem benne lesz a versenybe. Próbálok majd a Salgón is, magamhoz képest jobb tempót elérni, és tovább fejlődni.

Sok sikert Dominik! Széles utat a Salgón!

Köszönöm! Sok sikert kívánok mindenkinek a versenyre, és a hétköznapokra!

Fotók: Hajóka SportFotó

- Hajósi Miklós -

Ezek érdekelhetnek még

2025. Április 27. 08:45, vasárnap | Sport

Spanyol Király Kupa - Hosszabbítás után győzte le a Barcelona a Real Madridot

A Barcelona nyerte a labdarúgó Spanyol Király Kupáját, amelynek szombati fináléjában hosszabbítás után 3-2-re legyőzte a Real Madridot. A katalánok fennállásuk során a 32. alkalommal hódították el a trófeát.

2025. Április 27. 08:45, vasárnap | Sport

Öttusa vk - Gulyás Michelle aranyérmes

Gulyás Michelle kiegyensúlyozott, magas szintű versenyzéssel aranyérmet nyert az öttusázók budapesti világkupaviadalán. Bauer Blanka ötödik, Guzi Blanka nyolcadik, Eszes Noémi 12., Mészáros Emma 13. lett.

2025. Április 25. 18:45, péntek | Sport

Dobogós évkezdés a Red Bull Ringen!

Végre elindult az idei szezon is, erős év elé néznek a Kermor Motorsport versenyzői. Histo Cup szezonnyitó verseny 2025.

2025. Április 25. 18:39, péntek | Sport

Beni és Ákos a Slovak Karting Centerben

A CEE második fordulóján Vida Beni és Madaras Ákos képviselte a Kermor Motorsportot.