Hírek
2017. Április 27. 11:44, csütörtök | Sport
Berényi László: Más taktikával a Salgó Rallye-n

Berényi László - Pap Tamás
Sztárt Alkot Kft - Opel Adam R2
M6LOG Salgó Rallye
2017.04.29.30.
Interjú Farkas Kálmán csapatfőnökkel az M6LOG Salgó Rallye előtt.
A hétvégén újra rajthoz áll a Berényi - Pap legénység és az Opel Adam.
Három pályán nyolc gyors fog a versenyzőkre és a csapatra várni.
Nyolc gyors ismerős és kevésbé ismert pályákon száll harcba Laci és Tomi a sporttársak és az idő ellen. A Miskolc rallye ezüstérmet hozott számotokra. Az ott szerzett adrenalin mennyire lesz elég az Ózd Rally-ra? Mekkora harc lesz itt az aranyért?
- Köszönöm figyelmedet, és rögtön megnyugtathatlak mink is holtig tanulunk.
Főleg a saját tapasztalatot apportáljuk a következő versenyekhez! Igaz, új autómárka esetén ez nehezebben megy! Pont ezen okból roppant nagy a tűz mindenkiben, kicsit még vissza is kell fognunk magunkat.
A titkos apró részletekbe betekintve, nem is hinné az ember, hogy mennyi mindenre kell figyelni. Nem is értem, hogy miért nem csapatsport a rally a hatóságok és a rendelet alkotók szerint?
Visszatérve az adrenalinra, talán sosem éreztük ilyen jól magunkat, mint most.
Szokták mondani: "Teher alatt nő a pálma!"
Egy biztos, nagy harc várható, de az új technikát nem szeretnénk lenullázni, ezért mindig marad egy kicsi a gyorsokon.
Célba kell érni, mert különben ledolgozhatatlan lesz az éves hátrány a pontszerzésben.
A Miskolc rally óta volt-e fejlesztés az Opel Adam-on?
- Volt fejlesztés az Adamon, de még nem apportáltuk bele!
Mivel lényegi kérdésről van szó, mint a futómű, gondolkodunk a megvásárlásáról.
Most ezen a szép sima pályán bizony nagyon hiányzik, de megpróbáljuk ezek nélkül is hibátlanul abszolválni a gyorsokat. Erre már csak az Iseum Rally után kerülhet sor. Szerintem jelentős előnyt képezne!
Így marad az, hogy pattogzik a zománc a fogamról, míg a célba nem érnek a fiúk.
Tulajdonképpen ezért az izgalmakért csinálom, mint csapatfőnök.
Egy "új"gyorsasági szakasz a Sámsonháza - Nagykeresztúr rövid távja is bekerült a gyorsasági szakaszok közzé. Mit is lehet erről a gyorsról tudni? Gyors, dobálós, tempós stb?
- Sámsonháza, nem tudom, szerintem mindenkinek új, egyenlő esélyek vannak.
Talán akik a környéken laknak Észak-Kelet Magyarországon azoknak jók! Fejből mehetnek! Azt mondják jó minőségű az aszfalt, majd meglátjuk a pályabejáráson.
Mivel itt csak kettőt menyünk, nem hinném, hogy nagyobb súlyú, mint a többi gyors.
Vasárnap kicsit elugrottok a Vizslás - (Kazár) Salgótarján gyorsra és onnan Zagyvaróna - Ceredig meg sem álltok. Szereted-e ezeket a gyorsokat, elég naftát tudtok-e tankolni a gyorsokra?
- Ismét, sajnos tankolózónás autó, emberek kellenek, aminek nem örülünk. Sok felesleges költség a hosszú etapok miatt.
Nyilván a pilóta nem bánja, mert kevesebb üzemanyagot kell cipelni, és ez kisméretű Adam pedig nem tud egész távra tankolni.
Így kell megoldani, ahogy a kiírás megtörtént! Reméljük többször ilyen nem lesz a rally2-nek.
Hisz az olcsóságot nem csak a kevesebb megtett kilométer befolyásolja, hanem az versenyterv is! Nyilván aki már egyszer volt a Vizsláson nem panaszkodhat, de nem hinném, hogy ez nehezebb, vagy könnyebb pálya. Itt belerázódunk a versenybe.
A Cered az már más tészta. Igazi rally pálya. Nekem személy szerint az országba ez a legizgalmasabb kijelölhető gyors.
Sok mindenki vesztét okozta már, úgyhogy itt is bent hagyunk a biztonság miatt néhány másodpercet, aztán meglátjuk mennyire elég!
Döntő lehet háromszor menni rajta, majd az is számít mennyire lesz kihordásos a nap folyamán.
Mert ugye, egyre rutinosabban megyünk és gyorsulunk, elvileg, de a kihordás pedig hátráltat, a harmadikra kopottabb a gumi, nyilván nem vásárol rá újat senki.
Hopp és az időjárás kint a pályán, bizonyára el kell találni milyen gumit teszel fel.
Néha ez is lutri, mert az időjósok legtöbbször becsapnak!
Gondolom elképzelhető, hogy még ezen felül mennyi a teendő a versenyig. Ezért most elköszönök, a megtisztelő média munkatársaktól, mert tudósítás nélkül nem lennénk ilyen ismertek, a szurkolóinktól, akiket nagyon várunk a pálya szélén, valamint a reklám partnereinktől, akik nélkül esélytelenek lennénk a jó eredményekre: SPURI Az autó energiaitala, Jégszilánk Kft, VIP-REX habarcs, betontechnológia, Altrapack Kft. Astrapack Kft. Olajág Petrol Kft. Keveweld Kft. Boncz Bt., Hajnal Gépműhely Kecskemét, Kis-Új-Lap Kft. Racionál Tuning Kft.
- Hajósi Miklós -
Ezek érdekelhetnek még
2025. Április 27. 08:45, vasárnap | Sport
Spanyol Király Kupa - Hosszabbítás után győzte le a Barcelona a Real Madridot
A Barcelona nyerte a labdarúgó Spanyol Király Kupáját, amelynek szombati fináléjában hosszabbítás után 3-2-re legyőzte a Real Madridot. A katalánok fennállásuk során a 32. alkalommal hódították el a trófeát.
2025. Április 27. 08:45, vasárnap | Sport
Öttusa vk - Gulyás Michelle aranyérmes
Gulyás Michelle kiegyensúlyozott, magas szintű versenyzéssel aranyérmet nyert az öttusázók budapesti világkupaviadalán. Bauer Blanka ötödik, Guzi Blanka nyolcadik, Eszes Noémi 12., Mészáros Emma 13. lett.
2025. Április 25. 18:45, péntek | Sport
Dobogós évkezdés a Red Bull Ringen!
Végre elindult az idei szezon is, erős év elé néznek a Kermor Motorsport versenyzői. Histo Cup szezonnyitó verseny 2025.
2025. Április 25. 18:39, péntek | Sport
Beni és Ákos a Slovak Karting Centerben
A CEE második fordulóján Vida Beni és Madaras Ákos képviselte a Kermor Motorsportot.